Landing page – lepsza wersja strony internetowej, która sprzedaje!
Autor: Black Wolf Sp. z o. o., publikacja: 2021-03-26
Każdy wie, czym jest strona internetowa, jednak tylko nieliczni zagłębiają się w pojęcie landing page. A to źle, bo większość osób, które mają stronę internetową, chcą, aby ona promowała ich usługę. A od tego służy właśnie landing page! Zwykła strona to tylko wizytówka.
Różnica między landing page a stroną internetową
Główną różnicą pomiędzy landing page a zwykłą stroną WWW jest to, że jest on poświęcony tylko jednej usłudze lub produktowi. Niektóre landing page nie zawierają nawet guzików nawigacji menu, a jedynie guzik umożliwiający przejście na stronę docelową firmy (wizytówkę), umieszczony na samym końcu strony, po kontakcie.
Zamysłem landing page jest zaprezentowanie usługi w odpowiedni sposób, który gwarantuje finalnie największą liczbę konwersji.
Landing page – jak to jest zrobione?
Landing page tworzone są na bazie zasady AIDA (Attention, Interest, Desire, Action).
Attention – to pierwszy kontakt klienta z naszą marką. Może to być post na Facebooku, reklama w Google Ads albo banner reklamowy. Jest to coś, co powinno przykuć uwagę osób zainteresowanych, i skusić ich do wejścia na stronę. Proste, wystarczy trafić z linkiem do osób które nas szukają.
Interest – pierwsza część strony internetowej. Na tym etapie musimy klienta zainteresować, przedstawiając mu nie nasz produkt, a rozwiązanie jego problemu. Dzięki temu zdobędziemy jego zainteresowanie.
Desire – teraz musimy wytworzyć w kliencie pożądanie. Może to być zniżka dla nowych klientów, wyjątkowo bogata oferta, 3 miesiące za 1 zł, opinie innych klientów itp. Im bardziej zachęcająca oferta, tym więcej konwersji.
Action – najważniejszy etap, w którym wymagamy od klienta akcji. Może to być zostawienie nam numeru telefonu w formularzu, wysyłanie wiadomości przez formularz, umówienie spotkania, pobranie aplikacji itp. Reszta należy do Ciebie!
Landing page + reklama w przeglądarce lub na Fb
Warto wspomnieć, że landing page w połączeniu z reklamą w przeglądarce lub na Facebooku, są idealnym narzędziem do automatycznego generowania leadów dla firmy, bez konieczności inwestowania ogromnych sum pieniędzy.
W tych czasach praktycznie każdy może prowadzić reklamy własnoręcznie, nawet z niedużym budżetem, gwarantując sobie stały i nieprzerwany dostęp do nowych klientów!